piątek, 22 lutego 2013

Regulamin


I. Podstawowe informacje
  1. Upewnij się, że masz czas i chęć na prowadzenie postaci na blogu. Większość preferuje osoby, które nie cierpią na tak zwany syndrom słomianego zapału, jaki kończy się na opublikowaniu karty. Dokładnie zastanów się nad postacią - jaka ma być. Niezdecydowanie i ciągła zmiana płci lub godności i historii postaci potrafi być męcząca. 
  2. Co pewien okres czasu (najczęściej co miesiąc) będzie widniała w linkach lista obecności, mająca na celu wyeliminowanie osób nieaktywnych (bez urlopu). Osoby z urlopem, który wypada na czas sprawdzania frekwencji, są zwolnione z obowiązkowego podpisania się.
  3. Urlopy. Jeśli nie jesteś w stanie prowadzić postaci przez pewien okres czasu - wystarczy napisać mniej więcej ów okres nieobecności, co zostanie wprowadzone do bloga. Na określoną nieobecność nie wymagam wyjaśnień. Jednak w chwili, gdy zmuszeni jesteśmy wziąć urlop nieokreślony, dobrze byłoby zobaczyć powód. Nie musi to być rozpisane, jedynie nakreślone (sprawy osobiste, problemy techniczne, poprawki, wyjazdy, "zawieszenie" inwencji twórczej).
  4. Prośby, problemy, skargi, zażalenia oraz pomysły - kierujemy pod zakładką Administracja. 
II. Posty
  1. Odstęp między kartami postaci wynosi 30 minut, między kartami a notkami 40 minut, a między notkami 1 godzinę. Każdy musi się nacieszyć.
  2. Publikując posty, starajmy się zachować zasady ortografii oraz interpunkcji. Można zrozumieć osoby z dysleksją, aczkolwiek od tego są słowniki internetowe oraz edytor tekstowy, podkreślający błędne słowo. 
  3. Wulgaryzmy oraz sceny erotyczne są dozwolone, aczkolwiek prosimy o granicę przyzwoitości. Nie wszyscy są pełnoletni i nie wszyscy są osobami preferującymi czytanie bezpośrednich zwrotów. Nie widzę potrzeby używania gwiazdek - jedynie zaznaczyć na początku postu jego charakter. 
III. Wątki
  1. Z własnego doświadczenia wiem, że "blogowi pisarze" cenią sobie długość wątku. Także nie ukrywam, że oczy cieszą się na widok odpowiedzi wynoszącej dziesięć zdań, aniżeli trzy zdania. Niektórym się odechciewa pisania. Nie jest to jednak wymóg, którego kiedy się do niego nie dostosuje, zostaje wydalony ze sfery blogowej. Jest to informacja dodatkowa.
  2. Treści prywatne (kierowane do autora postaci), umieszczamy w nawiasach kwadratowych - [...].

IV. Karta postaci {co mogłaby zawierać}
  1. Karta postaci jest naszą wizytówką. To na niej wspiera się chęć prowadzenia w wątku z twoją postacią, więc powinieneś/powinnaś zadbać o to, ażeby była ona przejrzysta i treściwa.
  2. Używając wizerunku znanej osoby - wypadałoby napisać godność osoby, którego wizerunek używamy w zakładce - "zajęte wizerunki". Dobrze byłoby, gdyby wizerunek nie był ciągle zmieniany. Zdjęcia tej samej osoby - jak najbardziej, ale całokształt?
  3. Pamiętajcie, że nie wszyscy należą do rodzin super-bogatych, które mogą sobie pozwolić na wszystko. Nie twórzmy Mary Sue ani cierpiętników i męczenników. Są problemy, są osoby przegrane i wygrane, ale zachowajmy umiar w stanie pieniężnym i życiowym!
  4. Dobrze byłoby, gdyby imiona na blogu się nie powtarzały. Jest sporo tych imion, a postacie bynajmniej się nam nie mylą.
  5. Estetyczniej i porządniej prezentuje się tekst wyjustowany, wyrównujący tekst z prawej strony; dobrze by było, gdyby nie zostało używane formatowanie środkowe, przez co nie czyta się za dobrze.
  6. Prosimy o nie tworzenie postaci, które nie przekroczyły osiemnastego roku życia! Najmłodsza postać może mieć 18 lat.
Proszę o zapoznanie się z zakładkami w {dla autorów}, żeby później nie było problemów!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz